VVD raadslid Co Schipper: 1300 stemmen bij Boeren Burgers Waterbelang

HEERHUGOWAARD – Co Schipper uit Opmeer ontvangt meer dan 1300 stemmen bij Waterschapsverkiezingen. Schipper zet zich al jaren in bij Boeren Burgers Waterbelang én is daarnaast ook actief als raadslid in de gemeente Opmeer bij de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie.

VVD Opmeer is de binding met de agrarische sector niet vreemd. Zo staan er nog meer partijgenoten op de kieslijst bij BBW. Zo ook Co Scholten uit Zandwerven, voormalig VVD raadslid in gemeente Opmeer. Als lijstduwer bracht Scholten meer dan honderd stemmen mee voor Boeren Burgers Waterbelang. De partij heeft als enige zittende partij zetelwinst behaald. Een fantastisch resultaat.

Schipper was de afgelopen 8 jaar commissielid en zal zijn werk als commissielid in het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) blijven voortzetten. Uiteraard blijft hij als raadslid, ook het algemeen belang dienen in de gemeente Opmeer. Jacko Hoek, fractievoorzitter van de liberale partij in Opmeer is blij voor Schipper. “Zoveel stemmen, dat zegt natuurlijk wel wat. In Opmeer mogen we blij zijn dat er zulke betrokken mensen zijn die zich inzetten voor de samenleving.”
Op de vraag of het niet vreemd is dat Schipper niet op de kieslijst bij de VVD staat voor het Waterschap, zegt Hoek: “Wij zijn een liberale partij en hebben vrijheid hoog in het vaandel staan. Daarnaast was Co Schipper al eerder actief bij Boeren Burgers Waterbelang voordat hij actief werd voor de VVD in Opmeer. Uiteraard steunen wij de VVD in het waterschap maar Co en de andere VVD-leden op de kieslijst van Boeren Burgers Waterbelang horen ook bij ons. Je moet niet denken in beperkingen maar in kansen en mensen de vrijheid geven om te doen waar ze gelukkig van worden.”

Bij de verkiezingsuitslag is opvallend dat Boeren Burgers Waterbelang als enige zittende partij zetel winst heeft geboekt. Daarnaast valt op dat de VVD als enige partij geen zetel verlies heeft geleden. Op een haar na hebben zij zelfs een restzetel misgelopen waardoor ook de liberalen bijna zetelwinst hadden geboekt. Met 3 zetels voor de VVD en 2 zetels voor BBW is er voldoende liberale inbreng. Tel bij deze zetels de verkiezingswinst van nieuwkomer BoerBurgerBeweging (BBB) met 6 zetels op, dan is daarmee het geluid van de agrarische sector zeer goed vertegenwoordigd in het Hoogheemraadschap te Heerhugowaard.

Boeren Burgers Waterbelang is een politiek onafhankelijke partij en is ontstaan uit en wordt gesteund door de Nederlandse Melkveehouders Vakbond (NMV), Nederlandse Verenigde Agrarische Federatie (NVAF) en de Nederlandse Akkerbouwers Vakbond (NAV).

Lees ook:

Co Schipper aan het stuur