Bas de Wit en Sharon Hak voorgedragen voor kieslijst Tweede Kamer

WESTFRIESLAND – Het bestuur van de Volkspartij in Westfriesland dragen Bas de Wit en Sharon Hak voor als kandidaat voor de kieslijst van de Tweede Kamer. Het bestuur heeft gesprekken gevoerd met diverse VVD’ers van de selectiecommissie en anderen die bij het selectieproces betrokken zijn.

“De plekken zijn schaars en het aanbod is groot. De selectiecommissie kijkt met name naar het profiel van de kandidaat. Deze kan doorslaggevend zijn om op de kieslijst te komen,” schrijft VVD Westfriesland voorzitter Ronald Olij in een brief aan de VVD leden.

Bas de Wit, huidig Statenlid in provincie Noord-Holland, heeft een profiel dat is gericht op landbouw (agrarisch en stikstof) en heeft een financiële achtergrond. De Wit werkt bij ABN AMRO op afdeling Bijzonder Beheer, om ondernemers in zwaar weer verder te mogen brengen.

Sharon Hak, huidig fractievoorzitter Hoogheemraadschap Hollands-Noorderkwartier, is bekend met armoedeproblematiek via liberale aanpak. Hak is jurist en werkzaam op het Ministerie van Justitie & Veiligheid in Den Haag en wordt politiek ondersteunt door haar landelijk opgebouwde netwerk.

Twee jonge mensen met verschillende capaciteiten en veel ambities waar de leden over konden stemmen. Afgelopen maandag 24 juli heeft de Westfriese Volkspartij voor Vrijheid en Democratie tijdens haar Algemene Ledenvergadering om de steun van de kandidaatstelling aan de leden gevraagd. Alle VVD’ers uit Westfriesland zijn unaniem voorstander om beide kandidaten voor te dragen als kandidaten voor de kieslijst van de Tweede Kamer verkiezingen dit jaar in november.

Op 7 september zal de landelijke VVD haar concept kandidatenlijst presenteren. Hierna worden alle leden geraadpleegd om de daadwerkelijke volgorde van de kieslijst vast te stellen. Donderdag 21 september zal de officiële kandidatenlijst bekend worden gemaakt.