Feestelijke opening nieuwe aanlegsteiger en wandelpad

Spanbroek – VVD raadslid Co Schipper heeft op 23 juli 2023 in de gemeenteraad het initiatief genomen om een wandelpad aan te leggen. Zaterdag 1 juni is dit wandelpad feestelijk geopend door wethouder Vincent Buis (VVD) en kindburgemeester Julia Schipper.

In het verkiezingsprogramma van VVD Opmeer wordt meer bewegen genoemd om gezonder leven te stimuleren. Daarom is het initiatief genomen het wandelnetwerk in de gemeente Opmeer te verbeteren. Het wandelpad tussen de witte wandelbrug bij de Hogeweg en ‘t Kerkhuys, achter de ijsbaan is hierdoor aangelegd.

Steiger met verlaagde instap
Begin dit jaar heeft Jos Leegwater, vrijwilliger van Weidehof, de gemeente benaderd om een verlaagde steiger aan te leggen voor kanovaarders en voor mensen die minder goed ter been zijn om makkelijker in een boot te kunnen stappen. Zo faciliteert de Gemeente Opmeer dat er voor een breed publiek betere mogelijkheden zijn om meer te bewegen en om mee te doen.

Het succes van het recreatiegebied bij de camperplaatsen werd bij de opening duidelijk zichtbaar. De Ijsclub Spanbroek-Opmeer had besloten om dit moment aan te grijpen om ook de toegang naar de ijsbaan te verbeteren met Stelcon platen. Tijdens de feestelijke opening verzorgde Herberg Spanbroek voor een gezellige opening met een partytent, koffie en thee. Abbekerk Wandelvereniging 1969, Kanovereniging Kanowaard uit Heerhugowaard en vrijwilligers van ’t Kerkhuys en de Dorpsraad Spanbroek-Opmeer waren allen aanwezig om de opening tot een waar feest te maken.