Informatiemarkt “Zorg voor elkaar” groot succes

Opmeer – De koffie en thee staat vandaag klaar bij de zorgmarkt die wordt gehouden van 10:00 uur tot 15:00 uur in het gemeentehuis van Opmeer. Vele inwoners zijn afgekomen op de zorgmarkt. “Het loopt de hele ochtend lekker door” zegt Wim van de Hunnik van stichting Raad & Daad. Samen met De Lindehof en Senioren Opmeer organiseren zij vandaag op zaterdag 4 november de informatiemarkt ‘Zorg voor Elkaar’ met ondersteuning van gemeente Opmeer.

Inwoners uit De Weere twijfelen over een traplift. Hoe pak je dit aan en welke afwegingen kun je maken? Er wordt even overlegd om vervolgens langs het kraampje van het Wijkteam van de gemeente Opmeer te gaan om direct door te pakken. Doordat er vele organisaties aanwezig zijn worden er direct verbindingen gelegd en kunnen inwoners door de korte lijnen eenvoudig de juiste informatie ontvangen. Andere organisaties waaronder Buurtzorg, Wilgaerden, Geriant, Omring, Mantelzorgcentrum, Mee & de Wering, Opmeerleeft, Vrouwen van Nu, Warm Opmeer, Demohuisje Huisautomatisering, EHBO, Slim & Fit, De Graaf Mobiliteit, KBO Senioren Opmeer, Raad & Daad, de Lindehof en de Schakel zijn ook allemaal aanwezig.

“Het is niet té druk. De doorloop is goed waardoor er genoeg tijd is om met iedereen in gesprek te gaan en de tijd voor elkaar te nemen,” zegt Ben Kamp, voorzitter van Warm Opmeer. Deze stichting heeft alweer een aantal aanmeldingen ontvangen waarbij zij als energiecoach langs zullen komen om bespaartips te kunnen geven voor woningen. De sfeer is gezellig en de bezoekers van binnen en buiten de gemeente zijn uitermate positief over de organisatie van deze zorgmarkt. Iedereen gaat na een rondgang over de markt met de gewenste informatie naar huis. Maar niet voordat er eerst gezellig een kopje koffie is gedronken met buren, vrienden of kennissen.