Coalitie CDA, DSV en VVD rond

Goed nieuws uit Koggenland. De coalitie is rond en bestaat uit drie partijen: CDA DSV en VVD. Wij zijn zeer verheugd met deze samenstelling en kijken uit naar een vruchtbare samenwerking.

Ons plan is om Opmeer elke dag een stukje beter te maken. Dat doen we door te kijken wat ons verder brengt. Wat we in de toekomst nodig hebben. En door vervolgens zorgvuldig aan verbeteringen te werken. Stap voor stap. Deze coalitie, welke een prima combinatie is van nieuw élan en aanwezige bestuurlijke kwaliteiten, is zo’n stap. We kunnen straks, als de wethouders zijn geïnstalleerd, gezamenlijk doorbouwen aan Opmeer doordat goed gekwalificeerde mensen de juiste functie bekleden. Bouwen voor de toekomst en om vooruitgang te boeken om Opmeer, voor iedereen, weer een stapje mooier te maken.

VVD Opmeer vier jaar in coalitie met CDA en DSV

CDA, DSV en VVD gaan gezamenlijk de nieuwe coalitie in Opmeer vormen. De partijen hebben elkaar op hoofdlijnen gevonden. Verdere detaillering van de verschillende onderwerpen wordt in de komende weken ingevuld.

De partijen zijn tevens overeengekomen dat in deze periode het college van B&W drie wethouders zal tellen. Namens de partijen zullen Bram Beemster, Robert Tesselaar (beiden CDA) en Alex Kalthoff (DSV) als wethouder worden voorgedragen.

De VVD maakt volwaardig deel uit van de coalitie, maar levert geen wethouder. Het streven is om op donderdag 19 april, in een ingelaste raadsvergadering, het nieuwe college te installeren.

CDA, DSV en VVD zullen nu gaan praten over de verdere invulling van het coalitieakkoord. Tevens zal de verdeling van de portefeuilles in het college aan de orde komen. Doelstelling is om ook de andere partijen gelegenheid te geven tot het leveren van input voor het nog op te stellen raadsprogramma.

CDA, DSV en VVD zijn tenslotte van mening dat deze coalitie een prima combinatie is van nieuw élan en aanwezige bestuurlijke kwaliteiten. De combinatie kan rekenen op een meerderheid in de raad.