• Dit evenement is voorbij.

Technische avond online

26 januari 2023 van 19:30 tot 21:00

Een technische avond vindt digitaal plaats van 19:30 uur tot maximaal 21:00 uur in de regel een week voor de oordeelsvormende raadsvergadering. Raadsleden kunnen naar aanleiding van de agenda en stukken voor de oordeelsvormende raadsvergadering per raadsvoorstel, technische of informatieve vragen stellen over de inhoud van het voorstel. Voorafgaand aan de technische avond geven raadsleden bij de griffier aan of zij vragen hebben en of die beleidsinhoudelijk, financieel of juridisch van aard zijn. Een technische avond is informatief en heeft geen formele status als bedoeld in de Gemeentewet en het is niet toegestaan politieke vragen te stellen of een politiek debat te voeren.

De gemeenteraad van Opmeer vergadert volgens het BOB-model. De besluitvorming in dit model gaat in drie logische stappen. Eerst is er een beeldvormende bijeenkomst voor alle raadsleden. Deze avond is bedoeld om raadsleden te informeren over bepaalde thema’s of onderwerpen. Daarna is er een oordeelsvormende raadsvergadering. Tijdens deze vergadering kunnen raadsleden voorlopige standpunten uitwisselen en vragen aan elkaar en aan de wethouder stellen. Als laatste is er een besluitvormende raadsvergadering. Tijdens deze vergadering kunnen raadsleden moties en amendementen indienen en neemt de raad besluiten. Wenst u meer informatie? Bel de griffier, telefoon 0226 – 363 333, of e-mail griffier@opmeer.nl.

Datum:
26 januari 2023