« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Besluitvormende raadsvergadering gemeentehuis

6 juli 2023 van 19:30 tot 23:00

Tijdens de Besluitvormende raadsvergadering kunnen raadsleden moties en amendementen indienen en neemt de raad besluiten in het algemeen belang. Om uw belang mee te wegen tijdens de besluitvorming nodigt de VVD fractie u uit voor de fractie avond om uw standpunt, probleem of oplossing met ons te delen. Dan gaan we samen aan de slag in Opmeer.

Wij vragen u om aan te melden zodat wij rekening kunnen houden bij de agenda met uw komst. U kunt zich aanmelden via j.hoek@gemeenteraadopmeer.nl.

De gemeenteraad van Opmeer vergadert volgens het BOB-model. De besluitvorming in dit model gaat in drie logische stappen. Eerst is er een beeldvormende bijeenkomst voor alle raadsleden. Deze avond is bedoeld om raadsleden te informeren over bepaalde thema’s of onderwerpen. Daarna is er een oordeelsvormende raadsvergadering. Tijdens deze vergadering kunnen raadsleden voorlopige standpunten uitwisselen en vragen aan elkaar en aan de wethouder stellen. Als laatste is er een besluitvormende raadsvergadering. Tijdens deze vergadering kunnen raadsleden moties en amendementen indienen en neemt de raad besluiten. Wilt u meer weten? Bel de griffier, telefoon 0226 – 363 333, e-mail griffier@opmeer.nl.

Datum:
6 juli 2023